Aktiviti Di Taman Saujana Hijau Putrajaya

Banyak taman rekreasi dan seumpamanya di putrajaya ini. Taman saujana hijau putrajaya pastinya memukau para pengunjung apabila tiba di lokasi ini.

Bukit Jalil National Stadium In Kuala Lumpur Malaysia Capacity

Firasat saya taman saujana hijau presint 11 putrajaya sama seperti taman taman lain yang ada di malaysia.

Aktiviti di taman saujana hijau putrajaya. Untuk info taman ini ada 2 entrance cik mien masuk entrance yang dari parking perlu berjalan naik tangga. Taman saujana hijau dikelilingi oleh tumbuhan gymnosperma seperti pokok pine juniperus thuja dan banyak lagi. Entrance ini orang kata tak perlu berjalan naik tangga.

Keunikan taman ini sebagai lokasi pemuliharaan flora dan fauna yang menampilkan tiga konsep yang berbeza untuk dinikmati pengunjung iaitu konsep european garden oriental garden dan. Taman alam rimba putrajaya. Dalam banyak banyak public park kat putrajaya ni ni antara park yang aku tak berkesempatan nak pergi lagi.

Taman saujana hijau ni terletak di presint 11 putrajaya. Tak susah pun nak jumpa. Dengan kehijauan pokok yang saya tidak pasti nama saintifik.

Tumbuhan gymnosperma dikenali juga oleh sebilangan saintis sebagai fosil hidup kerana ia telah wujud sejak zaman devon 410 360 juta tahun lalu sebelum era dinosaur. Kebetulan minggu lepas hantaq orang ke klia2 pagi pagi buta jadi dengan kesempatan yang ada tu abang singgah la di taman saujana hijau yang terletak di presint 11 putrajaya ni. Kalau lalu pun mesti ada tujuan.

Tak pe terbakar la sket kalori kita. Pendek kata kalau nak pusing semua rasanya memang mustahil untuk habis semua sehari. Saya yang diajak oleh isteri untuk bersiar siar diwaktu pagi pun rasa terpegun dengan keindahan dan.

Sebelum ini biasa kami berkumpul di wetland putrajaya kali ini saje pilih taman saujana hijau sebab semua tak pernah sampai. Konsep landaskap taman hijau di sini memang sangat mengagumkan pasti membuatkan anda terasa seperti sedang bercuti di luar negara. Nak baca entri terakhir saya di tahun 2016 klik sini semoga artikel ini dapat mewarwarkan pencarian tempat menarik di putrajaya yang masih ramai warga putrajaya dan sekitarnya tidak tahu akan keindahan taman ini.

Taman saujana hijau putrajaya merupakan sebuah kawasan landskap yang berkeluasan 40 hektar yang menempatkan 3 tarikan utama iaitu european garden oriental garden english garden. Taman saujana hijau putrajaya sumber. Anyway taman saujana hijau ni terletak di presint 11 putrajaya.

Taman putra perdana putrajaya. Taman saujana hijau putrajaya. Jarang sekali abang nak ke putrajaya semata mata untuk beriadah.

Dikenali juga sebagai bandar di dalam taman. Entri pertama di tahun baru 2017. So bila dah sampai sini terujalah.

Sewaktu saya mula masuk sahaja ke perkarangan tempat letak kereta sudah nampak suasana seperti berada di luar negara. Taman sri empangan putrajaya. Taman saujana hijau putrajaya.

Zulfahmi 63 Red Bull Ktm Motorcycle Sepang

Taman Saujana Hijau Presint 11 Tempat Menarik Di Putrajaya

Sepang International Circuit One Of The World S Top Racing

Breakfast Picnic Taman Saujana Hijau Putrajaya Omaralattas

Azlan Shah 25 Sepang Motogp Honda

Bagan Villa Resort Sungai Pelek Sepang Resort Villa Resort Villa

Tnhnj5odgx3jnm

Jom Meriahkan Library Outreach Ptar Di Fskm Perpustakaan Uitm

District 21 Ioi Putrajaya Tempat Menarik Di Selangor Putrajaya

Coretan Realiti Keluarga Explorasi Santai Beriadah Di Taman

Picnic Di Taman Saujana Hijau Putrajaya Ema S Memoir

Lembaran Kerja Pelajaran Sains Oleh Anak2u Mengenal Pasti Haiwan

Taman Saujana Hijau Putrajaya

May Allah Bless You 14 Okt 2017 Photoshoot Tanpa Sengaja Tmn

Homestay Gulang Gulang Outdoor Decor Patio Home Decor

Aktiviti Piknik Di Taman Saujana Hijau Putrajaya Pengedar

Bbq Lamb Kl Kemensah Tempat Yang Unik Dan Menarik Untuk Beriadah

Tempat Menarik Di Putrajaya Yang Terkini 2020 Paling Cantik

Bird Island Kuala Lumpur Wonderland Park Bird Island Ecotourism


LihatTutupKomentar